onsdag 5 augusti 2009

Födelsedagstårta nr 3

Idag är det min födelsedag!! Jag älskar födelsedagar och julafton!! :) Jag är 31 år och älskar att få paket. Tror aldrig att jag kommer växa ur det:) Men det är också mysigt att få ett tillfälle att träffa vänner och släkt på och umgås samt äta massa god mat, kakor och tårtor.
Det har varit en underbar dag idag det började med att jag bakade 2 små tårtor, en till eftermiddags fikat och en till kvällsfikat med min sambos släkt.

Den första tårtan som är med på bilden är:

Ljus sockerkaka
Jordgubbskvarg
Lemon Curd
Spaklad med
smörkräm smaksatt med vanilj
Täckt och dekorerad egen gjord
sp.

7 kommentarer:

  1. Gud, vilken fin tårta! Jag är ingen tårtmänniska men älskar att titta på dom. Ofta så fina, som denna!

    Längtar till när någon fyller år så ska jag testa mig på att göra en rolig/fin.

    Grattis i efterskott

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag älskar alla bakverk men just nu tycker jag att det är kul att dekorera tårtor:)

    SvaraRadera
  3. Jag säger också grattis, i efterskott!
    Visst är det extra skoj att fylla år på sommaren?
    Jag fyller år i Juli och tycker det är toppen.
    Det är en fröjd för ögat att se på dina fina tårtor.

    SvaraRadera
  4. Tack va snällt! Ja det är härligt att man kan sitta ute och fika i solen (förhoppningsvis). Grattis i efterskott till dig med:)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tårta! Låter jättegott också. Den där jordgubbskvargen blir jag extra sugen på!

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja den är super god. Kan verkligen rekomenderas :)

    SvaraRadera
  7. Vilken fin tårta! Jag är också sugen på att göra en med körsbärsträd på, men vet inte riktigt när jag ska få tillfälle... Hoppas det kommer ett, annars får jag göra som dig och göra det på min egen födelsedag! (Synd bara att den inte är min egen utan min OCH mammas, vilket gör att hon brukar få välja hur den ska bli ;D )

    SvaraRadera