fredag 9 oktober 2009

Guldbröllop 10 oktober



Idag har min sambos mormor och morfar guldbröllop!! Så underbar härligt att varit gift i 50 år! Idag skall familjen samlas för att fira. Jag fick den stora äran att göra deras tårta. Den skulle vara vit med rosor och guldringar. Innehållet fick jag välja för dem. Jag valde att göra en tårta med jordgubbsmousse och champangemousse.
Jag har aldrig testat champangemousse men tänkte att det kan väl aldrig vara fel när det väl skall firas. Men så här i efterhand blir jag lite nervös om det kommer att smaka gott. Vi får hålla tummarna!!!

Mormors tårtbotten
Jordgubbsmousse
Champangdemousse
Spacklad med smörkräm
Täckt med marsipan

4 kommentarer:

  1. wow, 50 år, det är bra gjort det och de fick minsann en riktigt fin tårta! jag tycker det låter gott både lyxigt och gott med champagnemousse! :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin tårta! Tänkt att ha varit gift i 50 år! Det om något är väl värt en tårta! :-)

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Lät riktigt lyxigt det där! :) Har kikat på receptet på champangnemousse tidigare, hur blev den? Smakar det så bra som det låter?

    SvaraRadera
  4. Hallå Malin, Den blev lite lös. Så om jag skulle göra om den så hade jag använt mer gelantin. Om man tycker om champange så är moussen super god. Tyvärr så gör jag ju inte de:)

    SvaraRadera